Uppdatering

Det har fallit in i helt vanlig vardag. Mamma sitter och skriver ner tokiga historier från Tanzania, hon kallar sig själv ”korrespondenten”. Och man får bara störa och prata med henne vid tio-kaffet och två-kaffet. Eller, nästan i alla fall.

Jimmy har börjat måla så att färgen skvätter. Märken finns på alla möbler i huset och på uteplatsen. När folk kommer till oss undrar de vad som pågår, för Jimmy har kommit in i en period där det bara målas nakna damer.

Jag är på skolan på eftermiddagen, och har en av grupperna. Det blir mycket skratt, men det är oerhört ansträngande att vara idérik och försöka få dem att lära sig något. Känner mig som en skitunge, helt enkelt. Fredagar har jag gjort till lekdagar nu, med början i fredags. Både för att få assistera av den andra läraren som har det tufft och för att ta bort udden av att vara i skolan hela tiden. I fredags blev det balansera-ägg-på-sked-i-munnen-race och fotboll. Vi blev alldeles svettiga, jag gjorde mål och mamma fick en boll sparkad i huvudet. De mindre barnen stod i vattnet och sjöng.

 

Ska skaffa en postbox, men jag vet inte om det går än, för Tanzanska Posten måste åka till Bagamoyo med nya nycklar. Plus att jag måste ta bilder på mig själv, så att ingen annan kan hämta ut min post. Återkommer om det.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0